tirsdag den 27. marts 2012

S-P: Anmeldelse af Magnum Infinity

Dette er første indlæg i min SummerPatrol-serie. Det er en slags countdown til ferien - where to go, what to eat, what to do. Jeg elsker små tips og anbefalinger rundt omkring, og jeg glæder mig til at vise jer mine sommerfavoritter :)

Første afsnit er en anmeldelse af Magnum Infinity Chocolate Caramel.
Magnums nyeste skud på stammen fik jeg lov at smage i søndags, da 7-Eleven, my love, delte gratis Frisko-is ud.
   Det beskrives som en kakao/karamelis dækket af rig, mørk chokolade og knuste kakaobønner. Der er dømt chocalatelover-is for alle pengene!
Prisen er mellem 24 og 27 kr., hvilket er det samme som 2 kugler i en vaffel. Infinity er en meget intens oplevelse, og den efterlader sit smagsindtryk længe efter man har spist op.

Chokoladen er, som beskrevet, meget rig. Det er den mørkeste, mest smagfulde og kakaorige chokolade jeg nogensinde har set på en Magnum (eller en plain is fra iskortet). Det tiltrækker en lidt anden målgruppe end de andre Magnums - min mor var for en gangs skyld meget glad for isen, mens min far smed sin ud.  De knuste kakaobønner tilføjer lidt crunch, men kan godt være lidt underlige at tygge. Desuden giver de en endnu mere intens kakaosmag, som altså skiller vandene.

 
Isen er til gengæld langt fra Magnums standard. Jeg kunne godt smage, at de ikke har lavet kakaois før, for det smagte bare af regnbueis. Deres sædvanlige vaniljeis var bedre, selvom jeg ikke er til vaniljeis normalt.
Karamelisen ligger i to baner inde ved ispinden, og er lidt nemmere at smage. Det er ikke voldsomt smagfuldt heller. Isen har stadig en lækker, cremet konsistens, som ikke går hurtigt fra hård til smeltet.
Alt i alt er Magnum Infinity en intens, stærk herre, der udvider sortimentet med sin meget lækre chokoladeoverflade og intense smag. Det er for chokoladeelskere, som plejer at holde sig til ting over 65% kakao. Og jeg råder dig desuden til at have vand med og holde maven tom indtil du skal spise den - for den er virkelig tung!
Skal du smage Magnum Infinity? Er du til flødeis, sorbet eller sodavandsis?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du lægger en kommentar! Jeg elsker alle jeres input, læser alt og svarer enten herinde eller på din blog :)
KYS!