torsdag den 26. april 2012

Erhvervspraktik hos konditoriet

Min døgnrytme er pænt noget lort for tiden, eftersom jeg er i erhvervspraktik og skal møde klokken halv syv om morgenen. Inden da er der ½ times transport, så det er nogle tidlige, mørke morgener!
   Derfor undskyld for de manglende indlæg de sidste par dage, for jeg kommer hjem klokken 15, sover, spiser og går i seng klokken halv 9 igen.

Er i praktik hos Bisgaard Bageri & Konditori i Nivå, og laver kager i stor stil fra 6.30-13.30. Det er simpelthen så fysisk hårdt som jeg aldrig havde troet - plader med kager der skal bæres, stativer der skal skubbes, dej der skal æltes, forme der skal fyldes, foruden at man står 7 lange timer på et klinkegulv.. AV! :'(
   Jeg får lavet en masse og det er rigtig fedt. Var nervøs for om det var en af de der praktikpladser hvor man får en brochure og en stol og så ellers kigger på i 8 timer. Men nej, de sætter mig til at forme og rulle og dyppe og røre lige så tosset jeg vil.
   En lille bonus er at jeg må æde alt det brød og kage jeg orker, for de andre konditorer er trætte af kage (er det MULIGT??!). Så hvis du leder efter en FED praktikplads med masser at lave og kage i lange baner, så vil jeg anbefale stedet her :)


I morgen skal jeg til fødselsdag hos den sødeste Rebecca, så skal lige ind og pakke gaven ind osv. Det bliver en fantastisk hyggelig fødselsdag, selvom jeg er en træt lille mus når jeg ankommer. Så går jeg bare ombord i cola! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du lægger en kommentar! Jeg elsker alle jeres input, læser alt og svarer enten herinde eller på din blog :)
KYS!