tirsdag den 1. maj 2012

All the people on the street goes starstruck..

Hjemvendt efter endnu en lang, spændende, fantastisk dag inde på Borgen!Så var det endelig i dag jeg skulle møde Sophie Løhde, som jeg officielt er i praktik hos, men det var først omkring frokost, at hun kom.

I dag startede jeg med at lære lidt om det der hedder medieovervågning - bare Sophie har 4 assistenter, og de skulle blandt andet læse alle de store aviser + lokalaviser fra hendes kreds, og finde ting hvor hun selv, Venstre eller sundhedsområdet er nævnt.
   Så gik vi en lang lækker tur i det gode vejr, hvor vi blandt andet lige så ind i de kongelige stalde - sååå lækre faciliteter og megasmukke dyr, så det var fedt for en hesteelsker som mig :) <3.
Desuden var jeg inde i TV2 News' ministudie, ved deres baggrund, som I måske kender.. har et billede derfra, det er bare ikke vitterligt kønt - vil I se det? :P


Malene (min praktikmakker) og jeg gik ind til Gitte Lillelund Bech (hvis I ikke kender hende, så er hun tidligere forsvarsminister) og talte om en ministers arbejde. Fik svar på mange af mine spørgsmål, og så var hun bare rigtig god til at tale, fortælle, bruge gode eksempler og være nede i vores højde; et rigtigt forbillede :)
   Turen gik nu over den solbeskinnede, turistbesatte vej, til et public affairs-firma, og bagefter gik vi sammen med Sophies assistent, Thomas (Sophies ven og PA-manden) og Sophie over til frokost i Snapstinget, Borgens kantine. Der var ikke jordens største udvalg, men det var lækkert og anderledes og sikkert fantastisk sundt. Og så havde de jordens beeeedste brød! *uuuhm*

Vi var nede i DR's lokaler, hos Henning, der lod os hjælpe med at klippe Deadline-programmet klokken 17 på DR2. Se det på nettet evt. Han var rigtig sød, og lod mig lave et lille indslag om afskaffelse af St. Bededag (det snakker de om derinde??!!) i radiostudiet. Feeed oplevelse :)
   Så var vi gennem Købmagergade, nede hos VU. Jeg vil rigtig gerne melde mig ind, og så var de jo bare super flinke dernede, de to Morten'er. Vi måtte løbe tilbage til Borgen, for Sophie, Malene og jeg skulle jerne ud til TV2 LORRY for at være med i Meningsmaskinen.

Det var såååå feeeedt! Vi fik lov at drikke en cola med the crew og Line Baun Danielsen, og så sad vi i Lounge-sofaen imens vi så programmet køre live foran næsetippen. Hvis I så det, så sad jeg altså lige bag kameraerne og kiggede med! Bagefter kørte vi hjem til et gruppemøde om velfærd.
   Sad lige bag seje Bertel Haarder, der vippede voldmeget på stolen - nok den sidste, jeg havde forestillet mig, ville gøre det :)

Så alt i alt har det været en udbytterig dag, jeg aldrig vil glemme! I morgen er sidste dag, så jeg vil nyde den i fulde drag. At last, en lille liste over alle de kendisser, jeg så eller mødte i dag. Det var ubeskriveligt mange!

Ellen Trane Hørby, Troels Lund Poulsen, Gitte Lillelund Bech, Bertel Haarder, Peter Christensen, Line Baun Danielsen, Simon Emil Ammitzbøl og Irina fra Fristet (ude foran McD :P)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du lægger en kommentar! Jeg elsker alle jeres input, læser alt og svarer enten herinde eller på din blog :)
KYS!